Szerencs Város Önkormányzat Képviselő-testülete
a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 94. § (3) bekezdése alapján
pályázatot ír ki
a Zempléni Múzeum múzeumigazgató munkakör betöltésére
A vezetői megbízás időtartama: a vezetői megbízás határozott időre, 2023. október 29. napjától 2028. október 28. napjáig szól.
A munkakör betölthetőségének időpontja: 2023. október 29.
A munkaviszony időtartama: A Zempléni Múzeum költségvetési szerv intézményvezetője a munka törvénykönyve szerinti vezető állású munkavállaló, így foglalkoztatására a vezető állású munkavállalóra vonatkozó, lentebb rögzített időtartamára szóló munkaszerződés megkötésével kerül sor.
Az igazgatói munkakör öt év határozott időre szól, azzal, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlója biztosítja a továbbfoglalkoztatást az igazgatói munkakörben foglalkoztatott személy számára, megbízatásának lejáratát követően, határozatlan idejű, kulturális munkakörben történő foglalkoztatásra irányuló munkaviszony keretében, teljes munkaidőre, általános munkarendben.
Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő (heti 40 óra)
A munkavégzés helye: 3900 Szerencs, Huszárvár utca 11.
A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok:
- A jogszabályokban meghatározott, és az intézmény alapító okiratában foglalt feladatok ellátásának irányítása, koordinálása, ellenőrzése.
- Az igazgató feladata és felelőssége a múzeum szakszerű, jogszerű és hatékony működésének biztosítása, szakmai munkájának irányítása, képviselete, a munkavállalók feletti munkáltatói jogkör gyakorlása.
- A Zempléni Múzeum feladatellátásához szükséges anyagi-tárgyi, szervezeti és személyi feltételek kialakítása és fenntartása, a működési rend biztosítása.
- Költséghatékony gazdálkodás biztosítása.
- Részvétel a Zempléni Múzeum gyűjteményének gyarapításában, a tudományos kutató- és feldolgozó munkában.
Illetmény és juttatások: a jogállásra, a munkabér megállapítására és a juttatásokra a felek megállapodása alapján kerül sor a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény rendelkezései figyelembevételével.
Pályázati feltételek:
- cselekvőképesség;
- magyar állampolgárság;
- büntetlen előélet és nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt;
- megfelel a kulturális intézményben foglalkoztatottak munkaköreiről és foglalkoztatási követelményeiről, az intézményvezetői pályázat lefolytatásának rendjéről, valamint egyes kulturális tárgyú rendeletek módosításáról szóló 39/2020. (X. 30.) EMMI rendeletben (továbbiakban: Rendelet) előírt képesítési és egyéb feltételeknek;
- mesterfokú végzettség és szakirányú szakképzettség, jogász vagy közgazdász szakképzettség;
- KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv ismeret;
- végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább hároméves szakmai gyakorlatot szerzett, valamint a megbízás időpontjában vezetői gyakorlattal rendelkezik;
- az államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó legalább 120 órás képzés igazolt elvégzése, ennek hiányában a vezető állású munkavállalói jogkör betöltését követő két éven belül köteles a képzést elvégezni;
- kiemelkedő szakirányú tudományos vagy szakmai tevékenység;
- vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatásának vállalása;
- egészségügyi alkalmasság.
A pályázat részeként benyújtandó igazolások, iratok:
- a pályázó fényképes szakmai önéletrajzát,
- motivációs levelet,
- a munkakörhöz tartozó lényeges feladatok ellátására, az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai elképzelések ismertetését (részletes szakmai és vezetési program),
- 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványt, amellyel a pályázó igazolja a büntetlen előéletét és azt, hogy nem áll muzeális intézményben, nyilvános könyvtárban, közlevéltárban és közművelődési intézményben végezhető tevékenység folytatását kizáró foglalkozástól eltiltás hatálya alatt (a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 94. § (1) bekezdés a) pontja alapján),
- iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló dokumentumok másolatát,
- szakmai és a vezetői gyakorlatot igazoló dokumentumot,
- KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret igazolása, amely történhet különösen államilag elismert komplex típusú középfokú nyelvvizsga bizonyítvány vagy azzal egyenértékű okirat, vagy a szakmai gyakorlat külföldi teljesítéséről szóló igazolás másolata,
- a pályázó nyilatkozatát arról, hogy amennyiben az előírt akkreditált államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó képzéssel nem rendelkezik és nem mentesül annak letétele alól, vállalja annak a megbízást követő két éven belüli elvégzését,
- a pályázó hozzájáruló nyilatkozatát arról, hogy a pályázat elbírálásában résztvevők a teljes pályázati anyagot, a pályázó személyes adatait megismerhetik,
- nyilatkozat a bruttó bérigényről,
- pályázó nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul személyes adatainak a pályázattal kapcsolatos kezeléséhez, továbbításához,
- a pályázó nyilatkozatát arról, hogy a vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatását vállalja,
- a pályázó nyilatkozatát arról, hogy igazgatói megbízása esetén az esetlegesen fennálló összeférhetetlenségi okokat a jogviszony létesítésétől számított 30 napon belül megszünteti,
- a pályázó nyilatkozatát arról, hogy nem áll a cselekvőképességet kizáró vagy korlátozó gondnokság alatt,
- a pályázó nyilatkozatát, hogy nyílt vagy zárt ülésen kéri a pályázat megtárgyalását,
- a pályázó elérhetőségét.
Elvárt kompetenciák:
- kiemelkedő kapcsolatteremtő és problémamegoldó képesség,
- jó kommunikációs és együttműködési képesség,
- jó stratégiai gondolkodás, döntési, együttműködési, konfliktuskezelési készség.
A pályázat benyújtásának határideje: 2023. szeptember 30.
A pályázat benyújtásának módja:
A pályázatot a Szerencs Város Önkormányzatához címezve (3900 Szerencs, Rákóczi út 89.), postai úton a pályázat iktatószámával (HIG/5269/2023) és a Zempléni Múzeum múzeumigazgató munkakör borítékon való feltüntetésével kell benyújtani.
A pályázat elbírálásának a rendje:
A pályázatok beadásra nyitva álló határidő elteltét követő harminc napon belül az érvényes pályázatot benyújtó pályázókat egy eseti, szakértelemmel rendelkező a Rendelet 6. § (1) bekezdése alapján összehívott bizottság hallgatja meg és véleményezi. A muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL törvény 46. § (3) bekezdése alapján területi múzeum vezetőjének megbízásához és annak visszavonásához a miniszter véleményét előzetesen ki kell kérni. Az eseti bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület a miniszteri véleményezést követő első rendes testületi ülésen dönt.
A pályázat elbírálásának határideje: 2023. október 20.
Szerencs Város Önkormányzat Képviselő-testülete a pályázati eljárás eredménytelenné nyilvánításának jogát fenntartja.
A pályázat iránt érdeklődők a pályázatok elkészítéséhez szükséges tájékoztatást, a pályázati kiírással kapcsolatosan további információt dr. Vámosné Czili Adrienn humán és igazgatási irodavezető nyújt, a 0647/565-226 telefonszámon.
A pályázati kiírás elérhető Szerencs város honlapján www.szerencs.hu oldalon.