Az MVM csoport Szerencsen ünnepélyes keretek között május 5-én megnyitotta ügyfélszolgálati irodáját a Béke utca 1 sz. alatt. Az eseményen többek között elhangzott, hogy megyénkben Miskolc mellett Szerencs a második település, ahol hét öt munkanapján 8-14 óra között, szerdán pedig 8-20 óráig hozzáértő szakemberektől kapnak választ kérdéseikre a fogyasztók.
Az eseményen Bozóky Anita, az MVM Zrt. csoportszintű kommunikációs és társadalmi kapcsolatokért felelős igazgatója köszöntőjében kiemelte, hogy a vállalat elsődleges feladatának tekinti, hogy - a hagyományos közműszolgáltatói szerepből kilépve - partnerként támogassák a magyar családokat, cégeket, ügyfeleiket. Folyamatosan fejlesztik kapcsolati csatornáikat, hogy az emberek, akik hozzájuk fordulnak gyorsan és kényelmesen intézhessék a gázzal - és árammal kapcsolatos ügyeiket. A személyes kapcsolattartás mellett, igyekeznek minél több partnerükhöz eljuttatni az online felületek által nyújtatott lehetőségeket is.
Koncz Zsófia országgyűlési képviselő jelentős eseménynek tartotta a szerencsi iroda megnyitást, ami véleménye szerint örömöt jelent a térségben élőknek, hiszen az eddigiektől eltérően a hét minden munkanapján, bővített nyitvatartási idővel, szerdán pedig este nyolc óráig térhetnek be a vezetékes földgázzal- és áramszolgáltatással kapcsolatos ügyeiket intézni az emberek. A miniszterhelyettes asszony ehhez hozzátette: bízik abban, hogy ezzel a szolgáltatással is nő az elégedett fogyasztók köre. A politikus ezt követően felidézte a környék gazdag történelmi múltját, szólt a Tokaji bor jelentőségéről, Zemplén infrastruktúrájának fejlesztéséről, amelyek között megemlítette a harminchetes főút négysávosítását és a kerékpárutaknak az építését. Ez utóbbi eredményeként rövidesen biztonságosan eljuthatunk Nyíregyházáig. Koncz Zsófia ehhez hozzátette: Tokajban megnyitásra került Zemplén első ötcsillagos szállodája, ami jelentős előrelépés a turizmus és idegenforgalom szempontjából. Az országgyűlési képviselő a szerencsi csokoládé gyártásának 100 éves múltját méltatva, az ehhez kapcsolódó programok közül kiemelte az augusztusi Artúr Napokat, aminek az egyik főtámogatója az MVM-csoport.
Lantos Csaba energiaügyi miniszter köszöntőjében kitért személyes kötődésére a térséghez, megjegyezte, hogy kiemelkedőnek tartja a fejlődést a város történetében. A miniszter beszédében elmondta, hogy a tavalyi év hosszú távon elviselhetetlen energiaárakat hozott magával. A lipcsei áramtőzsdén augusztusban például volt olyan nap, amikor ezer euróba került egy megawattóra áram és 350 euró fölé emelkedett egy köbméter gáz ára. Azóta ugyan rendeződtek az árak, de a pandémiát megelőző időszakhoz viszonyítva továbbra is magasak maradtak. Az olcsó és bőséges energia időszaka elmúlt, így elsőrendű fontosságúvá vált az ellátás biztonsága, ebben a tekintetben a kormány intézkedéseinek köszönhetően az ország jól állta ki a próbát - hangoztatta.
Emlékeztetett a tavaly elindított “rezsivédelem 2.0” sokak számára jelentett magasabb energiaszámlákat, ami miatt sokszorosára nőtt az MVM ügyfélforgalma. A megemelkedett ügyintézési idő miatt telefonon is nehezen voltak elérhetőek az ügyfélszolgálatok, ennek kiküszöbölésére növelték az ügyfélszolgálati pontok létszámát.
A tárcavezető szerint a fenntartható és stabil hazai energiarendszer létrehozásában fontos szerepe volt a rezsicsökkentésnek, 2013-tól Európában messze a legalacsonyabb áron jutnak hozzá a hazai fogyasztók a földgázhoz és az áramhoz. Az energiaár-támogatást minden magyar háztartás élvezheti, a tavalyi változtatások ellenére az átlagfogyasztás szintjéig továbbra is elérhető ez a kedvezmény – hangsúlyozta. Lantos Csaba megjegyezte, fontos volt a kabinet számára, hogy a nem lakossági szereplők, szociális és közintézmények, valamint vállalkozások elérhető áron, jelentős kedvezménnyel jussanak hozzá az energiához. A korábbi időszakhoz képest májustól a vállalkozások nagy része sokkal olcsóbban tudja vételezni a gázt és az áramot – mondta az energiaügyi miniszter.
Lantos Csaba hangsúlyozta, a kormány rezsivédelmi rendszere év végéig biztosan hatályban marad, a törekvés pedig az, hogy ezt az intézkedés a jövőben is fenntartható legyen.
Zárógondolatként a miniszter kiemelte, hogy az olyan civilizációs intézkedések, mint például az ügyfélszolgálati iroda megnyitása és üzemeltetése, hozzájárul ahhoz, hogy Szerencs és környéke megállja a helyét a modern fejlődésben, valamint, hogy élhetőbbé tegye a térséget a lakosság számára.