Szeptember 6-tól már Borsod-Abaúj-Zemplén megye 23 kormányablakában – köztük a szerencsiben – elérhető az aláírásminta-alapú hitelesítés, amely egyszerűbbé teszi a személyes ügyintézéseket és csökkenti a munkafolyamatok során felhasznált papírmennyiséget. A fejlesztésnek köszönhetően azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapu-regisztrációval.
Hétfőtől megyénkben is üzembe helyezték a kormányablakokban azokat az aláíró padokat, amelyek egyszerű és környezetbarát ügyintézési módot tesznek lehetővé. A fejlesztést a közigazgatás adminisztratív terheinek csökkentése érdekében vezetik be az ügyintézési folyamatokban. Az új eszközrendszer lehetővé teszi a napjainkban legelterjedtebb – dokumentumhitelesítésre használt – kézi aláíráson alapuló, új, elektronikus hitelesítési forma kialakítását és bevezetését a kormányablakokban.
A biometrikus aláírásminta esetében titkosított formában rögzítik és tárolják a kézjegy minden fizikai jellemzőjét, többek között az írás sebességét, az érzékelt nyomásadatokat és azt is, hogy hányszor és mikor emelte fel a tollat az aláíró. A biometrikus aláírások összehasonlítása során ezeket a jellemzőket ellenőrzi a rendszer, nem az aláírás képét. A bevezetett új biometrikus aláírás – egyszeri regisztráció után – kényelmes hitelesítési lehetőséget teremt a személyes ügyintézések során, így azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapu-regisztrációval.
Szeptember 6-tól 32 ügytípus intézhető ezzel a rendszerrel a megyei kormányablakokban, de az intézhető ügytípusok száma folyamatosan bővül majd.